میلگرد ارزان

ساخت سوله و اسکلت فلزی تخصص ماست

میلگرد ارزان

۷ بازديد
 
82/ 100
میلگرد ارزان

بررسی عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد با توجه به اینکه میلگرد یکی از مصالح مهم و جدانشدنی در امر ساختمان سازی بوده، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بی شک بدون وجود میلگرد در صنعت ساخت و ساز، سازه با مشکل اساسی و کمبود مقاومت در برابر بلایای طبیعی روبه رو می شود و نمی توان هیچ پروژه ای را بدون استفاده از آن به پایان رساند. بنابراین قیمت میلگرد به دلیل اهمیتی که در صنعت دارد  گاه روند صعودی و گاه نزولی طی می کند و همیشه قابل توجه افراد بسیاری بوده و هست. هدف از نوشتن این مقاله بررسی ۶ عامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد می باشد اگر شما هم فعال در این حوزه اید این نوشته را مطالعه کنید.

چه عواملی بر قیمت میلگرد اثر می گذارند؟

فرآیند بررسی قیمت میلگرد در بازار آهن، امری بسیار پیچیده می باشد ولی در ادامه این نوشته به معرفی 12 مورد از فاکتور های مؤثر بر قیمت روز میلگرد پرداخته شده است.

فاکتورهای کلی تأثیرگذار بر قیمت انواع میلگرد

  • هزینه مواد اولیه
  • میزان عرضه و تقاضا در بازار
  • هزینه های مرتبط با حمل و نقل
  • بازه زمانی خرید در سال
  • ایجاد تغییرات در صنایع
  • نوسانات قیمت ارز
  • شرایط سیاسی و اقتصادی کشور
  • تورم جهانی
  • شرایط آب و هوایی
  • شرایط حاکم بر کشور
  • میزان واردات و صادرات فولاد
  • سایز و کلیه مشخصات فیزیکی و شیمیایی میلگرد

هزینه مواد اولیه تولید میلگرد

برای تولید میلگرد همانند سایر مقاطع به مواد اولیه نیاز است؛ دو ماده اولیه ضروری برای تولید میلگرد و سایر مقاطع فولادی، ضایعات و سنگ آهن می باشد؛ در نتیجه مواد اولیه می تواند تأثیر زیادی بر قیمت میلگرد بگذارد. دلایل زیادی برای نوسانات قیمت مواد اولیه وجود دارد از جمله میزان عرضه و تقاضا، وجود به اندازه مواد اولیه در بازار و کنترل توسط تولیدکنندگان. از طرفی  چون سنگ آهن یکی از ترکیبات اصلی فولاد است بنابراین نوسانات قیمت آن بر قیمت میلگرد تأثیر مستقیمی دارد، از عواملی که سبب تغییر در قیمت سنگ آهن می شود می توان به نوسانات فصلی و عملیات معدنی اشاره کرد.

میزان عرضه و تقاضا برای محصول

یکی از عوامل مهمی که در تعیین قیمت میلگرد فولادی اثر می گذارد، میزان عرضه و تقاضا برای این محصول در بازار است؛ به این صورت که اگر عرضه میلگرد در بازار کم و تقاضا برای آن زیاد باشد، قیمت میلگرد افزایشی می شود و در مقابل آن با افزایش عرضه و کمتر شدن تقاضا قیمت آن در مسیر نزول قرار می گیرد. در نهایت می توان نتیجه گرفت تولید کنندگان، میزان عرضه و تقاضا را در قیمت میلگرد دخالت می دهند و یکی از عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد آجدار می دانند.

هزینه های مرتبط با حمل و نقل

همانطور که می دانیم هر نوع حمل و نقلی از کامیون گرفته تا کشتی رانی و … نیاز به سوخت دارد و از طرفی هزینه های حمل و نقل تحت تأثیر هزینه های نفت و سوخت بین المللی محاسبه می شود. همچنین تعرفه حمل و نقل از دریای سیاه به صورت درصدی بر روی قیمت محصولات فولادی داخلی اثر می گذارد بنابراین می توان فهمید که هزینه های حمل و نقل جزء جدانشدنی و یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت روز میلگرد است.

نوسانات قیمت دلار و تأثیر آن بر قیمت میلگرد

اگر دلار نوسان بیش از حدی داشته باشد به طور حتم تأثیر خود را بر قیمت میلگرد می گذارد. شاید برای شما سؤال باشد که قیمت دلار چه ارتباطی با قیمت روز میلگرد دارد؟ در جواب این سؤال باید گفت چون ایران کشور صادرکننده فولاد در جهان شناخته می شود از همین جهت تمامی قیمت ها بر اساس دلار محاسبه می گردند بنابراین با نوسانات قیمت دلار در بازار داخلی قیمت میلگرد هم دچار تغییر می شود.

بازه زمانی خرید

قیمت کالاهای مختلف در فصل های مختلف سال متفاوت است، زیرا تغییرات آب و هوایی، تعطیلات و فصول مختلف همه و همه مستقیماً بر قیمتها اثر می گذارد. برای مثال می توان گفت تولید فولاد در زمستان با کاهش روبه رو می شود و هزینه آن افزایش می یابد و یا تقاضا در فصل های سرد سال به دلیل کمترشدن پروژه های ساخت و ساز کاهش می یابد بنابراین همگی می توانند دلیلی بر کاهش یا افزایش قیمت میلگرد باشند.

برای آگاهی بیشتر می توان تابستان سال 1400 را مثال زد که با گرم تر شدن هوا و افزایش نیروی برق، کشور با بحران بی برقی روبه رو شده بود این موضوع تا حدی ادامه دار شد که مسئولین چاره را در قطع کردن دوره ای برق دانستند. نهایتاً برق بسیاری از کارخانجات و تولیدکنندگان محدود شد به گونه ای که کارخانجات  تنها در ساعات مشخصی از روز برق داشتند و افزایش قیمت میلگرد امری کاملاً طبیعی و روشن بود.

تورم جهانی و تأثیر مستقیم آن بر قیمت میلگرد

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد فولادی، قیمت جهانی آهن، تورم جهانی و نهایتاً افزایش یا کاهش قیمت نهایی انواع میلگرد است. زیرا کشورهای پیشرفته و توسعه یافته برای کم کردن هزینه های تولید خود، واحدهای تولیدی خود را به کشورهای در حال توسعه انتقال داده اند. بنابراین تورم جهانی هم عاملی مؤثر بر قیمت روز میلگرد محسوب می شود.

از دیگر فاکتورهای اثرگذار بر قیمت میلگرد می توان به نوع و مشخصات فیزیکی و شیمیایی خود میلگرد اشاره کرد. زیرا میلگردها در کارخانجات مختلف با استانداردهای مختلفی تولید می شوند بنابراین میلگرد تولیدی با وزن، مقاومت و مشخصات مختلف تولید می گردد و در نهایت مطابق با مشخصات تولیدی، قیمت های متفاوتی هم به خود می گیرد.

کلام آخر در خصوص عوامل اثرگذار بر قیمت میلگرد

به خاطر داشته باشید عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد زیاد است به همین دلیل روزانه افراد زیادی منتظر دست یابی به قیمت لحظه ای انواع مقاطع فولادی یا اطلاع از تغییرات قیمتی می باشند از همین رو به دنبال مرجع معتبری برای مشاهده قیمت ها هستند. بازرگانی مدیران آهن این دغدغه از فعالین بازار آهن را رفع نموده و روزانه پس از اعلام قیمت توسط کارخانجات فولادی، تمامی قیمت ها را در سایت و شبکه های اجتماعی خود بارگذاری و نشر می دهد.

data structure-infra structure-structure of a dna-structure -structure of proteins-synonyms for structure-

homologous structure-protein structure-structure of d n a-structure of cells

 
 
javanmard وب‌سایت
 
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.